Négy Red Dot dizájndíjat nyertek a Honda termékei

Négy Red Dot dizájndíjat nyertek a Honda termékei

Óriási sikert könyvelhetett el a mostani Honda HR-V e:HEV kompakt szabadidő-autó, a Honda NT1100 túramotor, a Honda ADV350 túrarobogó és a Honda EU32i generátor, tudniillik mind a négy terméket Product Design 2022 díjjal ismerte el a Red Dot Award döntőbizottsága. A győztesek kimagasló tervezési színvonalukkal és modernizált konstrukciójukkal hódították el a kitüntetéseket, – a márka történetében első alkalommal – minden termékkategóriában kitüntetést szerezve a Hondának.

A HR-V tekintetében a jelenkori, zavaró elemektől mentes, trendi megjelenés nyűgözte le a zsűrit – ez az irányzat, valamint formanyelv már a korábbi években is nagyon sok rangos díjat hozott a nagy múltú japán vállalatnak. Előző évben példaként a Jazz e:HEV, a Jazz Crosstar e:HEV és a Forza 750 maxirobogó diadalmaskodott a Red Dot Product Design kategóriában, a Honda e ugyanakkor a Best of the Best, azaz a Legjobbak legjobbjának járó érmet szerezte meg. Mindemellett a CBR1000RR-R Fireblade SP szupersportgép is díjat kapott 2021-ben, méghozzá első Honda motorkerékpárként.

A Red Dot díj az egyik legrangosabb internacionális elismerés, melyet eszményi terméktervezésért ítélnek oda. Az internacionális zsűri 50 mestert tömörít, akik tesztelik és értékelik a benevezett tárgyakat, ezt követően összegzik, azonkívül megvitatják ismereteiket a tervezésre és az innovációra vonatkozóan. Az elbírálás módját évente átgondolják, és a legfrissebb technikai, társadalmi, gazdasági, mitöbb környezetvédelmi viszonyokhoz igazítják.

– Roppantul boldogok vagyunk, tudniillik autóink, motorjaink és kisgépeink is kivívták a zsűri elismerését. A Honda történetében első alkalommal minden Red Dot Design Awards-kategóriában győzedelmeskedtek a márka fejlesztései – közölte Toshinobu Minami, a Honda R&D Co. Ltd. cégvezetője. – Ez újabb tanúbizonysága annak, hogy termékeivel, ötleteivel és műszaki megoldásaival éppúgy az emberiséget igyekszik szolgálni a Honda, és még mindig ez a vezérelv meghatározza vállalatunk üzemelését. Modernizált hozzáállásunk természetesen az elkövetkezendő időszakokban sem változik ezután, még mindig azon dolgozunk, hogy formabontó és mulattató fejlesztésekkel tegyük jobbá az emberek életét – zárta sorait.

A HR-V legkorszerűbb nemzedékéknek fejlesztési folyamata alatt tetőtől talpig újratervezték a híres, kompakt szabadidő-autót. A Honda piackutatása rámutatott, hogy a gyorsaság és a szépség korántsem elég a korszerű vásárlóknak, a vevők olyan közlekedési eszközöket keresnek, amelyek illeszkednek hétköznapjaikba és messzemenőkig megfelelnek konkrét elvárásaiknak.

A modern HR-V személyében a páratlanul hatékony helykihasználás és a korunkbeli, prémium szabadidő-autókra sajátos, kupés megjelenés talált egymásra. Sima, cicoma mentes és korszerű formavilágát a Honda legfrissebb modelljeinél is érvényesülő, minőséget, praktikumot és használati értéket fókuszba helyező gondolkodásmód hívta életre, tovább fokozva a márka elismertségét a piacon.

A 2021 októberében bemutatott NT1100 érkezésével kétségtelenül új időszak kezdődött a motorkerékpárok világában. Ez az ergonomikus, fürge, és ami még fontosabb, lenyűgözően mulattató modell a Honda páratlanul gazdag túramotor-építői jártasságát kihasználva született meg, s nemcsak a régi motorosokat nyűgözi le, hanem a korszerű nemzedék tagjait is, merthogy a szokásos értékek mellett roppant lenyűgöző, kalandmotoros megjelenésre lehet büszke.

Formatervét a Honda római kutatási és fejlesztési centrumában vetették papírra, méghozzá az a Maurizio Carbonara, aki a CRF1100L Africa Twint és az X-ADV-t megálmodta, ráadásul a „proaktív komfort” irányelvet megfogalmazta. A cicoma mentes, jó megjelenésű formavilág – a megemelt, egyszersmind meredekebb vonalaknak betudhatóan – könnyedebb benyomást kelt, ilyen formán a motorozási hatás még magasabb szintjét sugallja a túraorientált típust kereső vásárlóknak.

A Honda másik díjnyertese, az ADV350 túrarobogó a 2017-ben bemutatott, kétkerekű SUV-ként aposztrofált X-ADV 750 testvére, ezáltal azonos értékekkel dicsekedhet: terepes megjelenés, szögletes, sok felületből építkező formavilág, nagy szabad hasmagasság és robogókra sajátos, kimagasló használati érték. Küldetését az ún. New Urban Adventure, azaz Új települési kaland jelmondat írja le legérzékletesebben, vitathatatlanul jelezve a közönségnek, hogy ez az rendhagyó megjelenésű, középkategóriás robogó teljesen új élményt nyújt. Ebben nagy szerepet játszik a kategóriában kivételes, erős futómű, ami a legrosszabb minőségű útburkolaton szintén pompás menetkomfortot szavatol.

A nyertesek sorát a nemrégiben bemutatott EU32i generátor zárja, melyet teljesítményén túl felhasználóbarát kialakítása tesz elsőrangúvá. Ez a Föld első jelentős hatékonyságú, hordozható, elektronikus üzemanyag-befecskendezővel felszerelt áramfejlesztője, képességeiről ugyanakkor sokat elárul, hogy akár 3200W leadására is képes – ezelőtt csak autókban és külső csónakmotoroknál volt megtalálható ez a technika. Jellegzetes mivoltához a dedikált okostelefon-alkalmazás és a Bluetooth-kapcsolat is nagyban hozzájárul. Ezek révén a felhasználó szüntelen figyelheti a generátor állapotát és akár távolról is vezérelheti a szerkezetet.

A Honda már számtalan Red Dot-díjat besöpört fennállása óta, többek között a Honda S2000 (2001-ben), a Civic (2006-ban) és az európai Accord Tourer (2008-ban) is kivívta kategóriájában az elsőséget.