Mindennapi ügyintézés otthonról

Mindennapi ügyintézés otthonról

A járványhelyzet alakulásával a mindennapi ügyintézés szokásoknak megfelelő formái helyett sokan kényszerülnek alternatív megoldásokat keresni. Ahhoz, hogy a felhasználók az izolációban is hozzáférjenek az alapvető szolgáltatásokhoz és biztonságosan végezhessenek el otthoni feladatokat, egyre több online felület és okos megoldás áll rendelkezésre. A következőkben részletezett lehetőségekkel mindenki nehézség nélkül betarthatja a kijárási korlátozást és szövetségben legyőzhető a járvány.

Kommunikáció

A magán érintkezés, de még a postai levélfeladás is kockázatos lehet az aktuális helyzetben. Az ügyintézést megkönnyítheti a Magyar Posta mobilalkalmazása, amelyen előzetes időpont egyeztethető és követhetők a küldemények. Még ezekkel egyesült erővel is kívánatos lehet a korlátozások folytán online csatornákra váltani. A Microsoft Outlook vagy a Google Gmail megoldásaival szélsebesen és eredményesen megoldható a perszonális vagy hivatalos kommunikáció, akár okostelefonon is.

A segítségre szoruló idősek a helyi önkormányzatoktól kérhetnek segítséget a helység weboldalán vagy telefonos Infó vonalon át. A szociális ellátó és az önkéntesek ilyen formában segítenek a bevásárlásban vagy a gyógyszerek kiváltásában. A közösségi média is összefogásra buzdít, a legnagyobb oldalon hamar rendezett keretek közt segíthetnek az egymáshoz közel élő felhasználók. A közösségi segítségnyújtást segíti több hazai szervezet kezdeményezése is, amelyeken át az idősebbek megtalálhatják a segítségre nyitott fiatal szomszédokat és közösen küzdhetnek a járvány terjedése ellen.

A önálló kapcsolatok a bezártság okán még fontosabbak, mint jellemzően, a háztartásban látható okoseszközökkel mindazonáltal a felhasználók ilyenkor is közel maradhatnak szeretteikhez, akár közkedvelt chatprogramokon vagy videókonferencia alkalmazásokon át, akárcsak a Google Duo. Az idősek részére az okostelefonokon beállítható nagyobb szövegméret és tradícióknak megfelelő kezelőfelület az egyszerűbb használathoz, továbbá a legszámottevőbb alkalmazásokat kiemelő Szerény üzemmód is.

Bevásárlás

Az boltok megváltozott nyitvatartása vagy bezárása mindenkit kihívások elé állít, nem kizárólag a ritkábban vásárolt gyártmányok, példaként bútorok vagy műszaki cikkek, de az ennivaló beszerzése is jóval bonyolultabbá válhat. Szerencsére a nagyobb áruházláncok online rendelés során házhoz szállítják az bevásárlást. Az internetes boltokban ugyanúgy vannak táplálékok, szépségápolási árucikkek és a házi kedvencek ellátása is megoldható ilyen formában. Az alapvető szükségletek mellett a nagy nyeremények esélyéről sem kell lemondaniuk az otthon maradóknak, az Okoslottó alkalmazással kényelmesen megjátszhatják a szerencseszámaikat.

A korlátozások folytán a különféle boltok is támogatják a veszélyeztetett lakosokat. Van olyan online bolt is, ahol az idősebbek akár telefonon is leadhatják a megrendelésüket, az árucikkeket mindazonáltal a szolgáltató költségmentesen kiszállítja Budapesten. Akik akár több háztartásért is felelnek, a bevásárlólistákat külön alkalmazásban kezelhetik, mindent összevetve biztosan nem marad ki semmi.

Az alapanyagok megvásárlása mellett a napi étkezéshez igénybe vehetők a kiszállítással munkálkodó szolgáltatók is. A futárszolgálatoknál kérhető érintésmentes kiszállítás, az online elérhető vendéglők listája ugyanakkor a korlátozások folytán egyre nő, akár a kedvenc belvárosi bisztró vagy burgerező is házhoz jön. Azok, akik nem költenének a rendelésre, a YouTube kínálatában gördülékenyen találhatnak a saját tudásukhoz illő főzővideókat és recepteket. A videómegosztón, az online térben a felhasználók egyesült erővel tehetnek a járvány ellen azzal, hogy otthon maradnak.

Szolgáltatások

A csekkbefizetés és ügyintézés is nehézséget jelent a kijárási korlátozások folytán, viszont a legtöbb közműszolgáltatónál is van már mód online befizetésre és az áram, gáz- vagy vezetékesvíz-szolgáltatással kapcsolatos ügyek intézésére, akár a mérőórák állását is beküldhetik a felhasználók a weboldalon át vagy e-mailben. Az egyes díjtételek online összegyűjthetők a Díjnet szolgáltatásában és minden hónapban befizethetők az iCsekk mobilalkalmazásán át.

Hasonlóan rugalmas a banki ügyintézés. A banki tranzakcióknak napjainkban már átlagosan csak 10 százaléka történik a bankfiókokban[1], a netbank alkalmazások és szolgáltatások köre ugyanakkor örökösen bővült a korábbi években. Az utalás és egyenleg lekérdezés mellett több tranzakció elvégezhető online, eshetőség nyílik példaként a megtakarítások kezelésére és akár befektetési tanácsokhoz is juthatnak az ügyfelek.

A digitális tárgyakkal, mobiltelefonokkal és laptopokkal a hétköznapi feladatok nagy része elintézhető, ezáltal az okos megoldások igénybevételével a felhasználók együtt tehetnek a járvány ellen. Fölöttébb sokan használják az okoseszközeiket az otthoni elszigeteltség enyhítésére, mindent összevetve ezek karbantartása is kardinális kérdés. Az olyan problémákra, amelyeket a felhasználók nem tudnak maguk orvosolni, az ügyfélszolgálatok és szakszervizek jelentik a megoldást. A Samsung készülékekhez a felhasználók igénybe vehetik a Távoli Segítségnyújtás szolgáltatást, amin át a társaság mesterei segítenek a mobileszközök vagy Smart TV-k beállításában. Az térítésmentes Smart Tutor alkalmazás letöltése után a felhasználók online kaphatnak személyre szabott segítséget a szerkezetük kijelzőjén.