Még soha nem állt rajthoz téli helyzetek közt annyi különféle versenyautó az Audi Motorsporttól, mint a GP Ice Race-en, amit Zell am See-ben rendeznek 2019. január 20-án. Az osztrák településen például Daniel Abt egy teljesen elektromos Audi e-tron FE04 típusú modellel driftel ezután egy jégpályán, a DTM bajnok René Rast mindazonáltal egy Audi RS5-ös volánja mögött lesz megfigyelhető, amellett hagyományos modellek is feltűnnek a futamokon.
GP Ice Race néven egy 45 évvel ezelőtti hagyományt idéznek fel újra Ausztriában: Ferdinand Porsche és Greger Vinzenz vezetésével újból megrendezik Zell am See-ben azt a téli autóversenyt, amit 1937-1973 közt szerveztek évről-évre az osztrák településen. A rendkívüli autós futamok nem kizárólag az autóssportok szerelmeseit vonzották a helyszínre akkoriban, de a legjobb versenyzők is itt találkoztak. A főszervezők ezt a hagyományt kívánják újrateremteni, az Audi Tradition ugyanakkor ennek apropóján motorsport múltját és jövőjét tárja a közönség elé a helyszínen. Mindent összevetve a korszerű gépjárműk mellett történelmi kiállítással is készül az Audi, kiállítják például azt az Auto Union C-modellt, amellyel 1938-ban Hans Stuck megnyerte a Zell am See-től nem nagy távolságra szervezett Großglockner hegyi felfutó versenyt, sőt még a helyszínen érzékelhető lesz a történelem leglátványosabb rallyautója, az Audi Sport Quattro S1 is.
René Rast egy RS5-ös Audi volánja mögött ül ezt követően, és mintegy garantált, hogy a nézőknek meglehetősen hangos és sebes élményben lesz részük a DTM bajnok pilótának betudhatóan, aki már izgatottan várja, hogyan teljesít a jeges pályán a szöges gumikkal szerelt, 500 lóerőnél erősebb modell. „Egyszer már gokartversenyeztem Nico Rosberg ellen jeges pályán, szöges gumikkal, mindemellett részt vettem az Audi svédországi Driving Experience programján is” – mondta a 32 éves versenyző. „Feltétlenül a jég jelenti a legnagyobb kihívást minden versenyző részére, és bár úgy tűnik, hogy minden lassított felvételben történik, ennek ellenére rendkívül kell koncentrálnunk. Egyrészt inger, másrészt ellenben saját határaink feszegetése. Már most szerfelett izgatott vagyok.”
A bajor Allgäu régióból származó Daniel Abt a nyitott vezetőfülkéjű autójában még közelebb lesz a jégkristályokhoz, ő mivelhogy egy Audi e-tron FE04-es gépkocsit fog vezetni a GP Ice Race-en – ugyanazt, amivel megnyerte az ez évi Formula E sorozatot Berlinben. Az elektromos versenyautót ugyancsak szöges abroncsokkal szerelik fel, hogy ezáltal biztosítsák a nagyobb tapadást. „Jégen az egyszemélyes versenyautómban – micsoda párosítás” – nyilatkozta a 26 éves Audi pilóta. „Ezelőtt már indultam egyszer egy jeges gokartversenyen, azonkívül volt alkalmam utasként átélni Mattias Ekström rallycross Audijában a jeges száguldást, de még sosem vezettem versenyautót ilyen terepen. Meg vagyok győződve arról, hogy jó szórakozás lesz, és csak remélni tudom, hogy nem kell ezután jégkaparó a bukósisakomhoz.”