Hatszázezer kilométert tekertek a Bringázz a munkába! tavaszi kampánya alatt

Hatszázezer kilométert tekertek a Bringázz a munkába! tavaszi kampánya alatt

Hatezer biciklis együttesen csaknem 600 ezer kilométert tekert a Bringázz a munkába! kampányban május 14. és június 11. közt Magyarország egész területén – jelentették be a Magyar Kerékpárosklub kampányának zárórendezvényén.

Révész Máriusz aktív Magyarországért felelős kormánybiztos ismertette, 27 millió forintot biztosítottak a Bringázz a munkába! megvalósításához. Megjegyezte, hogy a fővárosiak alig 3 százaléka jár dolgozni kerékpárral, a fővárosi önkormányzat ezt az arányt 10 százalékra szeretné növelni 2030-ra Budapesten. Élhetőbbé kell tenni a településeket, ennek érdekében ősszel újabb együttes kampányt indítanak az elképzelések alapján – tette hozzá.

Közölte azt is: a fővárosi kerékpárút-fejlesztésekre több mint 10,5 milliárd forint áll rendelkezésre a következő években.

A kormánybiztos állásfoglalása alapján a kerékpározás népszerűsítését segítené, ha támogatnák a kerékpárral munkába járást, példaként a bérlet- vagy kilométer hozzájáruláshoz hasonlóan adómentes juttatás lenne a kerékpározás ösztönzése. Újabb lehetőségnek nevezte azt is, ha az elektromos autókhoz hasonlóan az elektromos kerékpárok vásárlását is támogatná az állam.

Halász Áron, a Magyar Kerékpárosklub elnökhelyettese hangoztatta: idén – a négy év után újraindított – Bringázz a munkába! kampányban az öt legtöbbet bringázó település az közösen letekert munkanapok szerinti sorrendben Budapest, Debrecen, Székesfehérvár, Szeged és Győr lett. A kampányban 2150 vállalat volt ott, amelyek dolgozói 2375 csapatot alkotva versenyeztek.

A kampányban résztvevők 10,5 millió kalóriát égettek el, a kerékpározással több mint 85 millió forintot takarítottak meg, és csaknem 95 tonna szén-dioxid-szennyezéstől kímélték meg a levegőt – ismertette. Hangoztatta még, hogy az idén a Bike Citizens applikáció letöltésével lehetett részt venni a kampányban, ezzel korrekt adatokat nyertek, még a leginkább közkedvelt útvonalakról is.

Halász Áron hangoztatta: a magyar háztartásokban hétmillió kerékpár van, és a hasonló kampányokkal tervezik növelni a kerékpárosok arányát a közlekedésben, amihez pénzügyi ösztönzők is kellenek. A civil kezdeményezésként indult Bringázz a munkába! akció mellé állt nem kizárólag az állam – a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium és Fővárosi Közlekedési Centrum –, hanem nagyon sok vállalat is, mindent összevetve erdészetek, élelmiszergyártók támogatták. Ebből 4 millió forint értékű nyereményjátékot indítottak a résztvevők közt, a nyereményeket a zárórendezvényen nyújtották át.

MTI