Fabio Quartararo sorozatban másodszor nyerte meg a MotoGP hőn áhított BMW M Különdíját

Fabio Quartararo sorozatban másodszor nyerte meg a MotoGP hőn áhított BMW M Különdíját

A bajor prémiummárka tizenkilencedik alkalommal honorálta idén a MotoGP időmérő edzéseinek legeredményesebb pilótáját. A valenciai díjátadó ünnepség főszereplője megint Fabio Quartararo volt, aki a tavalyi BMW M Különdíj mellé a modern BMW M5 CS sportmodellt is beguríthatja a garázsába.

2021-ben újból Fabio Quartararo lett a MotoGP szezonbeli időmérő edzéseinek legeredményesebb pilótája: a francia versenyző, aki már októberben behozhatatlan előnyre tett szert az ez évi világbajnoki címért folyó küzdelemben, sorozatban második alkalommal hódította el a hőn áhított BMW M Különdíjat. A négykerekű trófea – amit a bajor prémiummárka tizenkilencedik alkalommal biztosított idén – a BMW M divízió azon átfogó MotoGP -szerepvállalásának szerves része, amely mentén a bajor prémiumgyártó a széria hivatalos biztonságiautó-flottáját is biztosítja. A BMW M Különdíj évente egy nagyteljesítményű BMW M sportmodell: idén egy Brands Hatch Grey metál karosszériafényezésű BMW M5 CS (átlagos üzemanyag-fogyasztás a valós helyzetek közti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, mindenre kiterjedő szabvány alapján funkcionáló tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései alapján: 10,9 – 11,3 liter / 100 km; átlagos üzemanyag-fogyasztás a legkorszerűbb gépkocsik menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) tesztkörének mérései alapján: 11,1 – 11,3 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás a WLTP mérései alapján: 248 – 257 gramm / km; vegyített károsanyag-kibocsátás a NEDC tesztkörének mérései alapján: 253 – 258 gramm / km). A díjat Valenciában, a 2021-es idény szezonzáró hétvégéjén nyújtotta át a győztesnek Franciscus van Meel, a BMW M GmbH vezérigazgatója és Carmelo Ezpeleta, a MotoGP rendezési jogaival bíró Dorna Sports vezérigazgatója.

Miután 2020-ban első ízben elhódította a BMW M Különdíjat, Fabio Quartararo idén újból legyőzhetetlennek bizonyult a kivételes trófeáért vívott küzdelemben. A francia versenyző idén öt futamon is pole pozícióból rajtolhatott, összesen felhalmozott 318 pontjának betudhatóan mindazonáltal 15 korrekt előnnyel zárta az idényt legnagyobb riválisával szemben.

Fabio Quartararo november 13-án, szombaton, a szezon utolsó időmérő edzése után kapta meg a korszerű BMW M5 CS kulcsait. A különdíjat Franciscus van Meel és Carmelo Ezpeleta a valenciai Ricardo Tormo versenypálya VIP részlegén nyújtotta át.

„A BMW M Különdíj kihangsúlyozott jelentőséggel bír számunkra. A MotoGP a kétkerekű versenysportok királykategóriája, és mint ilyen, szerfelett meghatározó számunkra, hogy időről időre elismerjük a versenyzők szezon esetén nyújtott rendkívüli teljesítményét” – mondta Franciscus van Meel. „A pilóták az összes versenyhétvégén bravúros teljesítménnyel kápráztatnak el minket. A MotoGP futamain a Föld legjobb motorversenyzői mérik össze tudásukat – a BMW M Különdíj ugyanakkor méltó elismerés a leggyorsabbnak. Ő újból Fabio Quartararo, aki sorozatban második alkalommal aratott diadalt. Fabio idén ismételten bizonyította tudását és gyorsaságát, megérdemelten nyerve meg a világbajnokságot és a BMW M Különdíjért folytatott küzdelmet. Igencsak örülünk annak, hogy az időmérő edzéseken mutatott teljesítménye elismeréseként átadhatjuk neki a BMW M5 CS sportmodellt. Gratulálunk, Fabio – a világbajnoki címhez és az újabb BMW M Különdíjhoz! Huszonharmadik versenyszezonunk a MotoGP hivatalos biztonságiautó-partnereként a végéhez közeledik, és már alig várjuk a 2022-es idényt. A BMW M divízió háza táján ez egy kivételes év lesz, mivelhogy az 50. születésnapunkhoz érkezünk – és már a MotoGP-ben ünnepelt jubileumi csúcspontra is nagy erőbedobással készülünk” – tette hozzá Franciscus van Meel.

„A BMW M Különdíj 2003 óta a MotoGP lényeges része, a szezonzáró szombat díjátadó ünnepsége ugyanakkor elegáns szokás” – kapta meg a szót Carmelo Ezpeleta. „A BMW M GmbH évente valami különlegessel rukkol elő a díj kiválasztásakor, amely jól mutatja, hogy mennyire nagyra értékelik versenyzőink teljesítményét és mennyire meghatározó számukra a MotoGP-vel kialakított partnerség. Az ez évi már hosszútávú, szoros együttműködésünk huszonharmadik szezonja volt. A BMW M5 CS képében a BMW M GmbH ismételten egy fantasztikus gépkocsit emelt trófeává. Gratulálunk új világbajnokunknak, Fabio Quartararónak sorozatban második BMW M Különdíjához. Kivételes teljesítményével idén megint lenyűgözött minket. Meg vagyok győződve arról, hogy a BMW M5 CS sportmodellben óriási örömét leli ezt követően” – tette hozzá Carmelo Ezpeleta.

„Számomra ez egy fantasztikus szezon volt: megnyertem első világbajnoki címemet a MotoGP-ben, a második BMW M Különdíj mindazonáltal hab a tortán” – hangoztatta Fabio Quartararo. „Szerfelett örülök, hogy miután múlt évben elhódítottam az első trófeát, 2021-ben ismételten megnyertem a BMW M Különdíjat. A 2020-as díjként megnyert BMW M2 CS vezetését roppant módon élvezem, és azt kell mondanom, hogy a modern BMW M5 CS már akkor megragadta a fantáziámat, mikor is bejelentették, hogy idén ő lesz a BMW M különdíja. Már kívülről is vitathatatlanul látszik, hogy mennyi erő és mekkora teljesítmény van benne. Fantasztikus érzés, hogy ténylegesen megnyertem és hazavihetem magammal. Köszönöm szépen a BMW M divíziónak, amely már hosszú évek óta a MotoGP versenyszezonjainak szerves része, és amely BMW M Különdíjaival évről évre elismeri versenyzői teljesítményünket” – tette hozzá Fabio Quartararo.

A BMW M5 CS a BMW M divízió fennállásának korábbi legerősebb modellje. 467 kW / 635 lóerő maximális teljesítményre képes, 4.4 liter hengerűrtartalmú V8-as benzinmotorjával a BMW M5 CS kereken 3 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra és mindössze 10,3 másodpercre van szüksége ahhoz, hogy álló helyzetből elérje a 200 km/órás sebességet. A modell végsebességét a hajtáslánc vezérlőelektronikája 305 km/órában korlátozza. Az kapacitás teljesítményét és forgatónyomatékát egy Drivelogic-kal dolgozó, nyolcfokozatú BMW M Steptronic automataváltó továbbítja a BMW M xDrive nagy tudású összkerékhajtás felé, amely a vérpezsdítő vezetési inger érdekében színtiszta hátsókerék-meghajtást (2WD) is ígér. A BMW M5 CS tervezésekor a mérnökök következetesen alkalmazták a könnyűszerkezetes járműépítés vezérelveit és nagyszámú alkatrészt szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készítettek. Ilyenek az első lökhárító koptatói, a külső visszapillantó-házak, a motorháztető, a hátsó légterelő szárny, a diffúzor, a BMW M logót viselő motortér-borítás és a motorburkolati zajcsökkentő elemek is. A BMW M5 modellekhez képest is könnyebb sportautó futómű-technológiáját a lecsökkentett saját tömeg karakterisztikája alapján hangolták át: a BMW M5 CS alatt a BMW M5 Competition futómű-technológiája dolgozik – amit a BMW M5 sportmodellhez képest a spirálrugók, a kerékfelfüggesztések és a stabilizátorrudak típus-specifikus módosításaival már alapesetben is feszesebbre hangoltak a mérnökök –, hét milliméteres hasmagasság-csökkentéssel és a BMW M8 Gran Coupé lengéscsillapítóival. A BMW M GmbH mérnökei továbbhangolták a BMW M5 CS első és hátsó tengelyének spirálrugóit, azonkívül tovább finomították a lengéscsillapító-technológiát is. A modell alatt rozsdamentes acélból készült, dupla ikervégződéssel szerelt sport kipufogórendszer és BMW M Carbon kerámia fékrendszer dolgozik. A BMW M5 CS több részlete a BMW M GmbH szoros motorsport-kötelékének ékes szimbóluma.

A BMW M Különdíj a BMW M GmbH hivatalos biztonságiautó-partnerként betöltött MotoGP -szerepvállalásának egyik meghatározó alappillére. 2003 óta a versenyidény időmérő edzéseinek legeredményesebb pilótája minden szezon végén egy exkluzív, nagyteljesítményű BMW M sportmodellt nyer. A futamok pontrendszeréhez hasonlóan a pilóták minden nagydíj időmérő edzésén pontokat gyűjthetnek, az időmérő edzéseken elért helyezésük alapján. A BMW M Különdíj történetének legeredményesebb pilótája a spanyol Marc Márquez, aki sorozatban hétszer hódította el a díjat 2013 és 2019 közt. Valentino Rossi és Casey Stoner háromszor diadalmaskodott, Jorge Lorenzo és Fabio Quartararo mindazonáltal két alkalommal nyerte el a kitüntetést. Sete Gibernau és Nicky Hayden egy-egy új BMW M modellt guríthatott be a garázsába.

A MotoGP hivatalos biztonságiautó-flottájáról, a BMW M divízió MotoGP -szerepvállalásának részleteiről és a BMW M Különdíjért zajló versenyről újabb információkat talál a www.bmw-m-safetycar.com weboldalon.

A BMW M divízió

A BMW M divízió (BMW M GmbH) a BMW AG mindenre kiterjedő leányvállalata. Öt területre kiterjedő termék- és szolgáltatáskínálatával (BMW M modellek, BMW M Performance modellek, BMW Individual, M Sports Opciók és Csomagok, azonkívül BMW Group Driving Experience), mindemellett biztonsági, veszélyhelyzet-kezelési és specifikus célú járműveivel a BMW M divízió azon ügyfelek speciális igényeinek kielégítésére törekszik, akik sem a teljesítmény, sem az exkluzivitás, sem ugyanakkor az egyénre szabhatóság kapcsán nem kötnek kompromisszumot. A vállalatot 1972-ben alapították Münchenben, BMW Motorsport GmbH néven. Az M betű akkortól fogva nemzetközileg a versenysportban elért sikerek és a közutakra tervezett nagyteljesítményű sportautók szimbólumává vált.