A Samsung Electronics márkaértéke kétszámjegyű növekedést mutat

A Samsung Electronics márkaértéke kétszámjegyű növekedést mutat

A Samsung Electronics idén is bekerült az Interbrand internacionális márkatanácsadó Best Global Brands 2022 listájának első öt márkája közé. A Samsung márkaértékét 87,7 milliárd dollárra értékelték ebben az évben, ami 17%-os növekedést jelent a 2021-ben mért 74,6 milliárd dollárhoz képest, mindent összevetve a társaság zsinórban harmadik alkalommal kap helyet a TOP5-ös lista ötödik helyén az összesen 100 fős rangsorban.

Ezt az eredményt a Samsung éves pénzügyi teljesítménye – ami már megközelíti a járvány előtti szintet – és az adathasználat emelkedése folytán a memóriák iránti megnövekedett kereslet alapozta meg. A Samsung 2021-ben 20%-os márkaérték-növekedést ért el 2020-hoz képest, melyet idén is kétszámjegyű növekedéssel folytatott. A márka előszőr 2012-ben került fel a TOP10-es lista kilencedik helyére, és attól fogva évente sikerült erősödnie a rangsorban, 2017-ben hatodik ezt követően 2020-ban ötödik helyet érte el.

„A Samsung két egymást követő évben is kétszámjegyű növekedést tudott felmutatni márkaértékében, mindezt teljes körű vásárlóink támogatásának betudhatóan – mondta YH Lee, a Samsung Electronics ügyvezető alelnöke és marketing igazgatója. – Köszönetképpen az egész társaság egy csapatként fog még mindig együttműködni annak érdekében, hogy még jobb és minden igényre megoldást kínáló vásárlói élményt nyújthasson.”

Az Interbrand által értékelt különféle szempontok a Samsung márkaértékének meghatározásában

2021 végén a Samsung produkálta a Device eXperience részleget, hogy növelje a készítmények közti szinergiát, és új szintű élményt nyújtson a vásárlóknak. Emellettés a Samsung elindította a Customer eXperience-Multi Device Experience Centert is, hogy erősíthesse a több eszközzel való kapcsolódási élményt is.

Azonfelül a Samsung integrálta termékkategóriáiba a SmartThingst is, amely inkluzív ökoszisztémát és összekapcsolt élményt kínál. Az alkalmazás nyújt támogatást a felhasználóknak, hogy az elérhető maximumot hozzák ki a készülékeikből, ugyanakkor, hogy a már létező, harmadik féltől származó eszközöket is csatlakoztathassák ehhez az ökoszisztémához.

A cég ugyancsak ebben az évben megteremtette a Future Generation Lab-et, hogy elősegítse a következő generáció tevékenységeivel kapcsolatos reális beszélgetéseket. Az ebből származó meglátásokat a termékekben és a marketingtevékenységekben ugyancsak alkalmazták.

A vásárlói tapasztalatokon alapuló modernizált gyártmányok mellett, a következetes beruházások hozzájárulásával a fejlett modern műszaki megoldások, példának okáért a mesterséges intelligencia (AI), az 5G, az autóipar és a robotika területeinek fejlesztései is szerepet játszottak a Samsung növekedésében.

A Samsung elismert tevékenységei

Mobilok

A Galaxy S22 széria kamerájának fejlesztése az ügyfelek visszajelzései alapján, amellett a kihajtható mobiltelefonok kategóriájában betöltött vezető funkció megerősítése.

Partnerség a Google-lal és a Microsofttal a felhasználók összekapcsolt élményének megerősítése érdekében

A Samsung Knox révén a felhasználók biztonságának és adatvédelmének tiszteletben tartása.

Hálózat

Úttörő hálózati innovációs irány a virtualizálás és a nyitottság kapcsán, nagyarányú kereskedelmi tapasztalatokkal.

Az 5G iparág egyik motorja az illusztris 5G portfóliójával a RAN-tól és a Core-tól az automatizálási eszközökig.

Az ESG kötelezettségvállalás megvalósítása az energiahatékonyságot szolgáló okos hálózati megoldások révén.

Monitor

A prémium tévék töretlen innovációja, beleértve a Micro LED-et, a Neo QLED 8K/4K-t és a Neo QLED 8K/4K-t.

A vásárlók életstílusára épülő portékakínálat megerősítése, akárcsak a The Frame és a The Freestyle.

Új játékélmények nyújtása a fogyasztóknak, beleértve az Odyssey Arkot is.

Háztartási alkalmatosságok

A Bespoke termékkategóriák kiterjesztése az egész otthonra, beleértve a ruha-, padló- és levegőápolást is.

Fenntarthatósági értékek megvalósítása termékein át (magas szintű energiahatékonysági besorolás elérése a főbb árucikkek tekintetében, garanciák a digitális inverter kompresszorra, a mosógépek mikroműanyag-kibocsájtásának csökkentése a Patagoniával kooperálva).

Félvezető

Beruházás a jövőbe mutató technológiákba és termelési kapacitásokba, hogy biztosítsa az élvonalbeli alkalmazások stabil ellátását (új, 17 milliárd dolláros gyártósor építése Texasban, 20 billió KRW értékű K+F komplexum Giheungban).

A áru teljesítményét és energiahatékonyságát javító, iparágvezető félvezető-innovációk megvalósítása (a 3 nm-es GAA tömeggyártása).

Modern memóriamegoldások kifejlesztése az adatintenzív feladatok robbanásszerű növekedésének kezelésére olyan területeken, mint az MI és az ML (CXL memória, HBM-PIM, második generációs SmartSSD), azonfelül stratégiai partnerségek bővítése a korszerű iparági kihívások kezelése érdekében.

A logikai megoldások határainak feszegetése, amelyek modernizált felhasználói élményt és új lehetőségeket szolgáltatnak (5G Exynos modem, Exynos 2200, 200 MP ISOCELL HP3).

Az Interbrand Best Global Brands listáját az egyes márkaértékek értékelése alapján állították össze, amely a társaság pénzügyi teljesítményének, a márka által vásárlásokra gyakorolt hatásának és a márka versenyképességének átfogó elemzésén alapul.