A MINI John Cooper Works visszatér a nürburgringi 24-órás megmérettetésre

A MINI John Cooper Works visszatér a nürburgringi 24-órás megmérettetésre

Tízévnyi kihagyás után a MINI John Cooper Works 2022-ben ismételten rajthoz áll a Nürburgring mesés 24-órás futamán. A Nürburgban épített versenyautót a privát színekben induló Bulldog Racing állítja rajtrácsra az SP3T kategóriában.

A nürburgringi 24-órás verseny a planéta talán legkeményebb hosszútávú megmérettetésének számít. A 25,378 kilométer hosszú aszfaltcsíkon idén május 26-29. közt 50. alkalommal rendezik meg a mesés futamot, amelyen a MINI John Cooper Works ismételten tiszteletét teszi.

A projektet múlt évben szeptemberben indította be Nürburgban a Bulldog Racing a Nordschleife vonalvezetésétől mindössze egy-két méterre. A versenyautó műszaki kiindulópontját egy MINI John Cooper Works modell adja, motorházteteje alatt a MINI John Cooper Works Clubman és a MINI John Cooper Works Countryman négyhengeres, 225 kW / 306 lóerő maximális teljesítmény és 450 Nm csúcs forgatónyomaték leadására képes turbómotorjával. A sorozatgyártásból érkező, nyolcfokozatú Steptronic automataváltóban egy integrált mechanikus differenciálzár dolgozik, amely akár 70 százalékos záró funkcióval gondoskodik arról, hogy a letaglózó menetteljesítményhez elengedhetetlen forgatónyomaték veszteségek nélkül jusson el a hajtott tengelyhez.

A versenyautó specifikus módosításairól

A nürburgringi 24-órás megmérettetés előtt a sorozatgyártásban kínált MINI John Cooper Works modellen a következőkben részletezett, SP3T szabályrendszerhez alkalmazkodó módosításokat végezték el:

  • A gépkocsi speciálisan a modell méreteihez és adottságaihoz tervezett bukócsövet kapott.
  • Az üzemanyagtartály méretét 100 literesre növelték.
  • A mérnökök átfogó aerodinamikai módosításokat hajtottak végre, mindent összevetve a gépjármű például állítható hátsó légterelő szárnyat, teljesen zárt padlólemezt, hátsó diffúzort és első koptatókat kapott.
  • A gépkocsi saját tömegét tekintélyesen csökkentették, példaként Makrolon ablakpanelek igénybevételével.
  • A verseny-specifikus kerékfelfüggesztésekben állítható rugóhatárolók és lengéscsillapítók dolgoznak.
  • A futómű-technológia minden mozgó alkatrészét megerősített Uniball csapágyazásra cserélték.
  • A gépjárműbe pneumatikus emelőrendszert építettek.
  • A sport kipufogórendszert verseny katalizátorral optimalizálták.
  • A versenyautót eredeti BMW M Performance fékrendszer lassítja.

A MINI motorsport-szerepléséről

1962-ben Pat Moss motorsport-történelmet írt, mikor is a Tulipán Ralin megszerezte az angol gyártó első internacionális raligyőzelmét. A mesés diadal a hagyományos Mini kivételes sikertörténetének kezdetét is jelentette, mivelhogy ezt követően 1964-ben (Paddy Hopkirk), 1965-ben (Timo Mäkinen) és 1967-ben (Rauno Aaltonen) is abszolút győzelmet ünnepelt a Monte Carlo Ralin.

A MINI hat abszolút Dakar-győzelemmel is büszkélkedhet: 2012-ben Leonid Novitskiy, 2013-ban Stéphane Peterhansel, 2014-ben Nani Roma, 2015-ben Nasser Al-Attiyah, 2020-ban Carlos Sainz Sr., 2021-ben mindazonáltal megint Stéphane Peterhansel emelhette magasba a Föld legkeményebb autós megmérettetésének arany serlegét.

A Nürburgban épített MINI John Cooper Works versenyautó az 1960-as években rajthoz álló hagyományos Minik piros-fehér karosszériafényezését viseli, amellyel az angol gyártó motorsport-hagyományai előtt tiszteleg.

Gyorsított menetrend

A projekt múlt évben szeptemberi kezdete és a versenyautó idén márciusi tesztelése közt mindössze hét hónap telt el. A következő hetekben és a 24-órás megmérettetés rajtjáig a versenyautót a Nürburgring Nordschleife aszfaltcsíkján és a BMW Group dél-franciaországi tesztközpontjában finomhangolják. A Marseille és Avignon közt elterülő egykori versenypálya észbontó feltételeket hoz létre a modell globális optimalizálásához. Miramas aszfaltcsíkján a mérnökök átfogó és változatos tesztprogram esetén tökéletesítik a MINI John Cooper Works versenyautó futómű-technológiáját is. Friedhelm Thelen Nürburgring-szakértő és a Bulldog Racing csapatfőnöke, aki korrekten tudja, mennyire lényeges a futam előtti átfogó tesztelés és finomhangolás. „A nürburgringi 24-órás megmérettetés a versenyautó minden alkatrészét extrém terhelésnek teszi ki. Így is vagyunk roppant módon hálásak azért, hogy használhatjuk a BMW Group tesztközpontját és széleskörűen tesztelhetjük a MINI John Cooper Works versenyautót” – hangoztatta.

Dél-franciaországi tesztközpontjában a BMW Group 1986 óta teszteli új modelljeit és modernizált futómű-technológiáit.

A nürburgringi 24-órás futamon rajthoz álló MINI John Cooper Works versenyautó pilótáit és a 2022-es versenyszezon újabb szerepléseit egy későbbi időpontban jelentik be a résztvevők.