A CUPRA újragondolja a sportosság fogalmát a most bemutatott tisztán elektromos CUPRA Tavascan tanulmánnyal

A CUPRA újragondolja a sportosság fogalmát a most bemutatott tisztán elektromos CUPRA Tavascan tanulmánnyal

Amiképpen eltávolodunk a hagyományostól és belépünk az elektromos járművek világába, szembe találjuk magunkat a CUPRA teljesen újraértelmezett teljesítmény fogalmával. Ebben az esztendőben már bemutatkozott CUPRA Formentor tanulmány után a CUPRA még merészebben fogalmazza meg az elektromos teljesítmény fogalmát a CUPRA Tavascan koncepcióval.

Az sajátos és kivételes autómárka ebben a tanulmányban egybefogja magas hatékonyságú génjeit, a legújabb hajtáslánc modern műszaki megoldást és kifinomult, érzelemgazdag és kifejező formai nyelvezetét.

Ennek eredményeképpen alakult meg a CUPRA Tavascan elektromos tanulmány, amely a tisztán elektromos kupéterepjárók piacának igényeit hivatott kielégíteni, melynek kiszámítható növekedése eléri az évi 15 százalékot.

Egy négyajtós crossover modell körvonalát egyesítve egy SUV modell megjelenésével és a sportos kupék áramvonalas formavilágával: ez a CUPRA Tavascan tanulmány formaterve. Ez a koncepció az első utcai CUPRA, amely tisztán elektromos hajtáslánccal büszkélkedhet, arányait elektromos szíve határozza meg és emeli ki, teszi mindezt kipufogócsőből származó károsanyag kibocsátása nélkül.

A CUPRA Tavascan tanulmány nevét egy a Pireneusokban van faluról kapta, amely az őt körülvevő nagyszerű tájnak és környezetnek betudhatóan igazán speciális helység.

“A 2020-ban két újabb, magas hatékonyságú hálózatról tölthető (plug-in) hibrid modellel egyesült erővel bemutatkozó CUPRA Formentor mellett már bebizonyítottuk, hogy rendelkezünk azokkal a műszaki ismeretekkel, amelyek a Föld első, tisztán elektromos túraautójának, a CUPRA e-racer modellnek a kifejlesztéséhez szükségesek. A tisztán elektromos CUPRA Tavascan tanulmány bemutatásával ezt a vonalat visszük tovább egy utcai modellnél, bizonyítva, hogy a teljesítmény és az elektromos meghajtás kéz a kézben jár.” – nyilatkozta a CUPRA vezérigazgatója, Wayne Griffiths.

Külső megjelenés

A jármű külső formavilága elegyíti a teljesítményt és a hatékonyságot, erőt és dinamikát csempészve a szegmensbe, egyúttal sikeresen csökkentve a modell környezetre gyakorolt hatását. A tanulmány orr része a jármű elektromos karakterét hangsúlyozza, az alacsonyan elhelyezett, megvilágított CUPRA embléma mindazonáltal egy teljesen eltérő centrum érzetét kelti. Minden légbeömlő a teljesítmény fokozását segíti a levegőnek a karosszéria mentén történő finom elvezetésével vagy az áramforrás csomag belső hűtésével.

A levegő áramlása kulcsfontosságú szempont a CUPRA koncepcióautójánál. Erőteljes kiállást kölcsönző kerékjárati ívei 22 col peremátmérőjű, turbinát formázó könnyűfém keréktárcsáknak adnak helyet. Az ő feladatuk a levegő akadálytalan áramlásának biztosítása, és a kupéterepjáró – minimális ellenállás mellett történő – gördülésének támogatása.

A tanulmány hátsó részén van diffúzor aerodinamikai szempontból tölt be kardinális szerepet, egyben tovább erősíti a teljesítmény érzését. A jármű egész szélességében húzódó, tetszetős hátsó világítás leginkább kiemeli ezt a CUPRA emblémát is magába foglaló elemet.

A CUPRA Tavascan elektromos tanulmány külső megjelenését egy korszerű, folyékony fém fényezés teszi hangsúlyossá, kiemelve a külső formavilág elemeit, amelyek az ízlésesen alkalmazott szénszálas és réz elemekkel összhangban erősítik a koncepció figyelemre méltó megjelenését.

Belső nyugalom

A tanulmány belső terének világa tükrözi a gépjármű külső formatervének vonalvezetését. A beltér nyitottan kezeli az anyagok és technológiai megoldások vegyítését és egy olyan utaskabin kialakítására törekszik, amely pompás egyensúlyba hozza a vezetőre fókuszáló megjelenést és az utasok kényelmét szolgáló részleteket.

A tanulmány belső tere a kontrasztos színek és szénszálas elemek használatára épül, dinamikusan használva a modern műszaki megoldást és a formatervezést egy kiugró minőségű, ultrakönnyű utaskabin kialakításáért.

Az ajtónyitást követően az utastérbe beszállva LED hangulatvilágítás köszönti a bent helyet foglalókat, a tanulmány belső terét mindazonáltal a kontraszt színekben alkalmazott bőr, szénszálas és alcantara elemek által közvetített érzelemgazdag környezet határozza meg.

A háromdimenziós, formatervezett bőr kagylóülések mind formailag és funkcionálisan ezenfelül kényelmi és biztonsági szempontból is a maximumot kínálják. A lebegő hatást keltő műszerfal a beltér első részén kapott helyet, magára vonva a bent ülők figyelmét, biztosítva ugyanakkor a tágas tér érzetét. A fókusz a kormány mögött helyet foglaló vezetőre irányul, a 12,3 col átmérőjű digitális műszeregység – kiegészítve a 13 colos infotainment kijelzővel – ugyanakkor minden kardinális és elengedhetetlen információval ellátja őt.

A tanulmány belső tere ellenben az igényeknek megfelelően változtatható, merthogy a nagyobb képernyőt szükség során az utas felé fordítva is használhatjuk, a kagylóülésekbe építve ugyanakkor ugyancsak találunk megjelenítőt. A hangszórók és az okostelefonokkal való összekapcsolhatósági megoldások mindazonáltal garantálják, hogy minden utas maximálisan kihasználhatja a tanulmány belső tere nyújtotta lehetőségeket.

Teljesítmény és kapacitás

A CUPRA Tavascan tanulmány megjeleníti a márka magas hatékonyságú, jövőbeni modelljeinek egyéni igényeket kiszolgáló látványvilágát, amely az elektromos áram erejét használva ad olyan kifinomult és érzelemgazdag megoldásokat, amelyeket még nem láttunk a piacon.

A négyajtós crossover kupé egybevonja a terepjárók megjelenését és a sportos kupék áramvonalas formavilágát, megjelenését ugyanakkor csak képességei múlják felül. A CUPRA Tavascan elektromos tanulmány az ügyfelek igényeinek optimális teljesítményt, dinamikát és vezethetőséget nyújt.

A jármű figyelemre méltó külső formavilága a legújabb, tisztán elektromos hajtásláncot rejti, amely mindazt az izgalmat hozza, amelyre minden vezető vágyik, a modern műszaki megoldás kínálta zajtalan és hatékony működéssel közösen.

A két – az első azonfelül a hátsó tengelyen elhelyezett – motor összesen 225 kW (306 LE) teljesítményt továbbít a négy kerék felé. A CUPRA Tavascan koncepció álló helyzetből mindössze 6,5 másodperc alatt gyorsít fel 100 km/óra sebességre.

De az egyenes vonalú gyorsulás csak egy dolog. A tanulmányt egy 77 kWh kapacitású lítiumion aksi csomaggal szerelték fel, amely elég energiát képes tárolni ahhoz, hogy a gépkocsi akár 450 kilométert is megtegyen (WLTP ciklus alapján). A jármű alapjául a Volkswagen Csoport Moduláris Elektromos Platformja (MEB) szolgál. Mivel az áramforrás csomag a tanulmány padlólemezében kapott helyet, mindent összevetve a gépjármű súlypontja alacsonyra került, amely a még dinamikusabb vezetést segíti.