Volkswagen Golf 8: Elért hozzánk is Magyarországra a digitális forradalmár

Volkswagen Golf 8: Elért hozzánk is Magyarországra a digitális forradalmár

A Volkswagen Golf a legsikeresebb európai gépkocsi, melynek hét ikonikus generációjából eddig több mint 35 millió példányt értékesítettek. A nyolcadik generációs, digitalizált, összekapcsolt és intuitív új Golf még soha nem volt ilyen előremutató. Minden monitora és vezérlőegysége digitális, hálózatba kapcsoltsága mindazonáltal a világon az egyik legfejlettebb. Az újdonság már rendelhető és szemlélhető a Volkswagen márkakereskedésekben.

Mindenről tájékoztat

A vezető előtti digitális monitor 10 hüvelykes (képátlója 25,4 centiméter), a digitális klíma háromzónás is lehet, a vezető hangulatát akár 32 féle színárnyalatban elérhető belső világítás teheti még kedvezőbbé. Monitorból manapság sosem elég, a középkonzolon 8,25 hüvelykes (20,95 centiméter képátlójú) képernyő teszi futurisztikussá a digitalizált Golf műszerfalát. A gesztus- és hangvezérlés természetesen még mindig elérhető. Saját szavainkkal adhatunk utasítást (magyar nyelven nem válik hozzáférhetővé) a rádiónak, a médialejátszónak (a hifi később Harman Kardon is lehet), a telefonnak, a légkondicionáló berendezésnek és az integrált navigációs egységnek. A gépjármű minden fontos elemében személyre szabható, az elmentett profilok ugyanakkor mindannyiszor aktiválódnak, ahányszor beülünk a gépjárműbe – ez a szerepkör különösen akkor hasznos, ha többen vezetik a gépkocsit.

Digitális ikon

A korszerű Volkswagen Golf a mobilitás ikonjából digitális ikonná változott, mérföldkövet hoz létre a digitalizált autózásban. Az utazás élménye tipikusan Golf, míg az okos vezetősegédek révén autózás még sosem volt komfortosabb és nyugalmasabb. Digitális szolgáltatásai közül előremutató az online segélyhívó, a lopásgátló és a szervizfoglaló szerepkör, mindezek alapja az okostelefonos irányíthatóság. A korszerű Golf az első Volkswagen, amely alapból ellátott a Car2X kapcsolódás képességével, a gépjármű 800 méteres sugarú körben folytonosan kommunikál az erre képes gépjárművekkel és infrastruktúrával, és ha indokolt, képi figyelmeztetést küld a vezetőnek.

Első alkalommal a Golf utólag is felextrázható: a később elérhető We Upgrade funkcióval visszamenőleg lehet aktiválni olyan képességeit a gépkocsinak, mint az önvezérelt távolságtartó, a táblafelismerő, az önműködő távfénykapcsolás, az utastéri hangulatvilágítás, a navigáció, az okostelefon-kapcsolódás, a vezeték nélküli APP-Connect (vezeték nélkül vezérelhetők iPhone applikációk), wifi hotspot és online hangvezérlés.

Első a biztonság

Az külön választhatóan elérhető szélvédőre vetített (head-up) megjelenítő példa nélküli a kategóriában, szemünk elé tárja az aktuális sebességet, a vezetősegédek jelzéseit és a navigációs utasításokat éppúgy. Az információk a szembeforgalom ellenfényében is jól láthatók. A vetített monitor megjelenítése szabályozható, kívánságra kikapcsolható. A Volkswagen Golf 8 részlegesen önvezető: nagy tudású sávtartója monoton és fárasztó vezetési szituációkban, példaként autópályán, vagy idegtépő dugóban rövid időre átveszi a vezetést és önműködően a sáv centrumában tartja a gépkocsit, biztonságos távolságra az előttünk haladótól.

A kamerás megfigyelőrendszerrel támogatott jellegzetes mátrix LED fényszórók úgy varázsolnak nappalt az éjszakából és világítják meg a gépkocsi előtt az utat, továbbá az út szélét, hogy közben egyetlen pillanatra sem zavarják a forgalom többi résztvevőjét.

Öt eltérő hibrid

Elsőségét a Golf a hajtásláncainak sokszínűségében is következetesen fenntartja, csak hibrid hajtásból öt eltérő változat áll a vásárlók rendelkezésére. A szíjas generátor-önindító, a 48V-os lítium-ion aksi és a legfrissebb generációs hatékony TSI-motorok új mild-hibrid hajtást alkotnak az eTSI-ben. A Volkswagen három teljesítménnyel gyártja az eTSI Golfot (81 kW / 110 LE, 96 kW / 130 LE és 110 kW / 150 LE). A Golf két plug-in hibrid hajtású változatban is kapható lesz. A fogyasztásra finomított változat, amit Magyarországon nem vezetnek be, 150 kW / 204 PS teljesítményt ad le, ameddig a sportos GTE 180 kW / 245 LE teljesítményt nyújt. Mindkét változatot 13 kWh-os lítium-ion aksi táplálja, amely csaknem 60 kilométeres elektromos üzemű hatótávolságot kínál. A legfrissebb Golf szokásos motorokkal is kapható ezután: az eltérő piacokon elérhető lesz két háromhengeres benzinmotorral 90-110 lóerő teljesítménnyel, két négyhengeres dízelmotorral 115-150 lóerő teljesítménnyel, azonfelül egy 130 lovas földgázas változatban (TGI). A TDI hajtásláncokban az újdonság az, hogy a Volkswagen twin-dosing modern műszaki megoldást (két SCR-katalizátort) alkalmaz a nitrogén-oxid (NOx) kibocsátás kiemelkedő, akár 80 százalékos csökkentésére.