Bővített felszereltségi kínálattal, azonfelül tovább fokozott kényelemmel és biztonsággal érkeznek a 2020-as modellévre a nagysikerű Škoda KAROQ és Škoda KODIAQ SUV-típusok. Ennek keretében mindkét széria elemei már most megrendelhetők a korszerű Side Assist rendszerrel, amely akár 70 méter távolságból érzékeli a visszapillantó tükrök holtterében tartózkodó járműveket. A két kedvelt SUV-típus modernizált változatának együttes vizuális ismertetőjegye a csomagtérajtajuk „Škoda” felirata.
A Škoda KODIAQ és a Škoda KAROQ markáns érzelemdús formai nyelvezete és bőséges térkínálata mellett az elkövetkezendő időszakokban csomagtérajtaján a magabiztos új márkafelirattal érkezik, amely új megkülönböztető jegyként a Škoda SCALA és KAMIQ új kompakt modelleken, továbbá a modernizált SUPERB széria tagjain jelent meg és most szakaszosan minden Škoda hátulján feltűnik.
Side Assist 70 méter hatótávval
A Škoda KODIAQ és a Škoda KAROQ részére kínált vezetői segédrendszerek széles palettáját bővíti már most az extrafelszerelésként rendelhető Side Assist technikája, amely a mindkét SUV-típushoz eddig kapható holttér-érzékelés (Blind Spot Detect) rendszerét váltja fel. A korszerű berendezés korábbi 20-ról már 70 méterre növeli az érzékelés hatótávját, azonkívül két radarszenzorral érzékeli a hátulról közelítő vagy már a visszapillantó tükrök holtterében tartózkodó járműveket. Javult a figyelmeztető jelzés észlelhetősége is: az ezelőtt a külső visszapillantó tükrök üvegébe integrált megoldás helyett a figyelmeztető fényjelzés már a külső visszapillantó tükrök házának belső oldalán jelenik meg, mindent összevetve jóval könnyűszerrel észlelhető és fényereje is elvárásoknak megfelelően állítható. A rendszer gyorsításkor 15 kilométer/órától lép működésbe, fékezéskor mindazonáltal egészen a 10 kilométer/órás tempó eléréséig aktív. A Side Assist technikájának meghatározó eleme a hátsó keresztirányú forgalom asszisztens (Kiállási asszisztens), amely a tolatásos kiállások esetén érzékeli a jármű mögött mozgó objektumokat.
DCC adaptív futómű már elsőkerékhajtással is
Számottevő kényelemnövekedést ajánl a két Škoda SUV-típushoz extrafelszereltségként elérhető adaptív lengéscsillapítás-szabályzás (DCC), amely mostantól már nem kizárólagosan az összkerékhajtású kivételekhez, hanem elsőkerékhajtással közösen is megrendelhető. A DCC elektronikus szabályzású lengéscsillapítóival automatán a pillanatnyi útviszonyokhoz és az adott, azonkívül előnyben részesített vezetési stílushoz illeszti a csillapítási karakterisztikát. A vezető amellett a menetprofil-választás rendszere (Driving Mode Select) segédkezésével a Comfort, Normal és Sport lengéscsillapítás-üzemmódok közül választhat, amelyek széles tartományt ajánlanak a különösen komfortos és a hangsúlyosan sportos közt.
KESSY mozgásérzékelővel
A Škoda szakaszosan minden modelljéhez a kulcsba épített mozgásérzékelővel látja el KESSY nyitási rendszerét, mindent összevetve csökkenti a jármű lopásának és feltörésének veszélyét. A Škoda KAROQ és KODIAQ részére extrafelszerelésként kapható rendszer 15 perc után önműködően lekapcsolja a kulcs rádiójelét, ha a kulcs épp nincs mozgásban, példának okáért ha a fiókban vagy az íróasztalon van. Amint a kulcs újra mozog, a jeladó-funkció ismételten aktiválódik, s a Škoda KAROQ és KODIAQ a népszerű módon, kényelmesen nyitható és nyomógombbal indítható, nélküle, hogy a vezetőnek egyáltalán kézbe kellene venni a kulcsot.
Új 2.0 TDI motor a Škoda KAROQ részére
A Škoda KAROQ motorpalettája új, 140 kW (190 LE) teljesítményű 2.0 TDI erőforrással bővül, amely AdBlue-befecskendezéssel, azonfelül dízel-részecskeszűrővel kiegészített SCR-katalizátorának hála természetesen kielégíti az Euro 6d-TEMP kipufogógáz-szabvány előírásait. A Škoda KODIAQ sorozatból már népszerű aggregát alapkivitelben hétfokozatú DSG-sebességváltóhoz és összkerékhajtáshoz csatlakozik.
Új, sportos keréktárcsák a Škoda KODIAQ részére
A 2020-as modellévre egy új könnyűfém keréktárcsa is megjelenik a Škoda KODIAQ választékában. A 20 col peremátmérőjű, sportos stílusú „Ignite” stílus 255 milliméterre növelt gumiabroncs-szélességgel kívánságra a Škoda KODIAQ SPORTLINE, ugyanakkor a KODIAQ RS és a KODIAQ L&K csúcsmodellekhez rendelhető. A Škoda KODIAQ SCOUT már most szellőztethető első ülésekkel (3-fokozatú szellőzés-vezérlés), bőrkárpittal is rendelhető.
SUV-sikertörténet – a Škoda KODIAQ és a Škoda KAROQ
A cseh márka „Stratégia 2025” programja keretében Škoda KODIAQ modelljével indította 2016 őszén nagymértékű SUV-modelloffenzíváját, a kompakt Škoda KAROQ ugyanakkor egy évvel később érkezett. E két modelljével a Škoda a hibátlanul eltalálta a jelenkor szellemiségét és az ügyfelek igényeit a SUV-modellek az egész világon dinamikusan bővülő piaci szegmensében. Akkortól fogva a Škoda KODIAQ és a Škoda KAROQ a társaság teljes körű növekedési stratégiájának meghatározó pillérévé vált. A Škoda KODIAQ 2016 őszi piaci bevezetése óta az egész világon már csaknem 360 ezer példányban készült és a robusztus KODIAQ SCOUT, a KODIAQ SPORTLINE, a különösen igényes KODIAQ L&K és a sportos csúcsmodell KODIAQ RS formájában széles modellpalettával szolgál. A Škoda KAROQ széria tagjaiból 2017 ősze óta már 220 ezer készült, s az egyéni igények kielégítésére a Škoda egy SCOUT és egy SPORTLINE változatot is ajánl.