Kastély Erdélyben: tanító program interaktív játékokkal

Kastély Erdélyben: tanító program interaktív játékokkal

Interaktív, az erdélyi kastélyokat, kúriákat népszerűsítő játékokkal ismerkedtek tanárok Kolozsváron. A Kastély Erdélyben program saját fejlesztésű játékokkal hozza közelebb a gyerekekhez a kastélyok világát.

Vaktérképen lehet megkeresni, hol vannak a játékban szereplő kastélyok, kúriák. Ezzel a térképen tájékozódást lehet gyakorolni, ugyanakkor az épületekről is hasznos információkkal szolgál – hangzott el az M5 kulturális csatorna híradójában.

A Le a kalappal! című játék a különféle társadalmi rétegek és történelmi korok öltözködésére tanít: a kisebbek képek, a nagyobbak leírás alapján állíthatják össze, mit viselt egy erdélyi nemes, polgár vagy paraszt.

A kisgyerekek, főleg a négy-tízéves korosztály betekintést nyerhet az erdélyi kastélyok történelmébe és az azokhoz kapcsolódó érdekességekbe, példának okáért a parkok dendrológiai ritkaságaiba, a korabeli ennivalók, fűszerek használatába, heterogén kellékek, szerszámok, társadalmi rétegződések témáiba – mondta Kémenes Ibolya, a Kastély Erdélyben program játékfejlesztője.

A játékokat megalkotó Kastély Erdélyben-program az erdélyi kastélyok revitalizációját szolgálja, és a kastélyok hosszú távú fenntarthatóságára keres megoldásokat.

Jelentősen meghatározó a tanárok jelenléte, szeretnék, ha tanórákon és azokon kívül is lehetne ezeket a játékokat használni. Minél szélesebb körbe el akarják juttatni a programot, hogy mind többen és többen tudjanak játszani, így szerveznek pedagógusoknak szóló napot – tette hozzá Fóris Réka programmenedzser.

Mint elhangzott, a játékok élményalapú tanulást szolgáltatnak, akik kipróbálják, belecsöppenhetnek az adott korok világába. A szervezők a Kastély Erdélyben-program rendezvényein kívül az iskolákban is ismertté szeretnék tenni a játékok segédkezésével Erdély ezen épített kincseit.

mti