Kettős dobogó és első, második és harmadik hely: az Audi figyelemreméltó rajtot vett a DTM turbómotoros fejezetének nyitányán a Hockenheimringen. Az izgalmas versenyt hozó futamon az Audi Sport Team Rosberg pilótája, René Rast merész taktikájának hála szerezte meg a győzelmet Nico Müller és Robin Frijns előtt (mindkettő Audi Sport Team Abt Sportsline).
Az első napi esős küzdelem után másnapra száraz státuszok köszöntötték a nézőket, akik tanúi lehettek az első igazi erőpróbának az Aston Martin, az Audi és a BMW első kategóriás versenyautói közt. 37 lebilincselően izgalmas kör után az egyértelmű győztes az Audi RS 5 DTM versenyautó és az ő új, több, mint 610 lóerő teljesítményű kétliteres négyhengeres turbómotorja.
Bram Schot, az Audi AG igazgatótanácsának elnöke a boxutcából tekintette meg az Audi első, második és harmadik helyet hozó sikerét és láthatóan komoly benyomást tett rá a DTM hangulata. „Igazán élveztem az egészet. A hangulat, a széria iránti elhivatottság és az extra teljesítmény – ez meghozza az ember étvágyát.”
Az Audi Motorsport vezetője, Dieter Gass is csak kereste legelőnyösebb szavakat a befutó után: „Őszintén szólva, nem tudom, mit mondjak. Az időmérő után nem várhattunk ilyen eredményt. Renével egy igen agresszív stratégia mellett döntöttünk. A pályán teljesített körideje ugyanakkor káprázatos volt. De Nico és Robin is roppant módon komoly versenyt futott. Ez fantasztikus eredmény az Audi részére és egy rendkívül kellemes megerősítése az elmúlt hónapokban végzett kemény munkának. A DTM részére ugyanakkor sikeres rajt a korszerű, turbómotoros fázis elején.”
René Rast ismételten kiemelkedően teljesített. Az időmérőn felmerült probléma után a német pilóta a rajtrács 16. helyéről vághatott neki a versenynek. A DTM 2017-es bajnoka viszont ugyancsak innen győzni tudott, begyűjtve ezzel tizenegyedik sikerét a DTM történetében. Az Audi Sport Team Rosberg csapata a biztonsági autós szakaszban hívta ki Rastot gumicserére. Az Audi pilótája nagyszerűen kihasználta a friss gumik jelentette előnyt és mindössze hét körre volt szüksége, hogy a 15. helyről az első pozícióig küzdje fel magát. A 22. körben teljesített kötelező kiállás alatt rövid időre elvesztette az első helyet, de ezt követően lehengerlő versenyzéssel gyűjtötte be a futamgyőzelmet.
„A egész mezőnyt megelőzni egy-két kör alatt különösen jó móka egy autóversenyző részére.” – nyilatkozta Rast. „Felettébb köszönöm az Audi Sportnak, a Rosberg csapatnak és a mérnököknek, akik mindent beleadtak. Nagyszerű stratégiát választottunk a mai napon. Nekem csak be kellett hoznom a gépkocsit. Micsoda nap!”
Nico Müller és Robin Frijns, akik mindketten a második sorból vágtak neki a versenynek, különféle stratégiát választottak, ám végül úgyszólván egyesült erővel érkeztek célba, teljessé téve az Audi versenyzőkkel felálló dobogót. Müller szenzációs rajtot vett, a negyedik helyről a második pozícióig küzdötte fel magát, miközben Frijns visszaesett a hetedik helyre. A holland a verseny utolsó szakaszában tudott egy-két pozíciót javítani.
„A tegnapi nehéz nap után ez volt a használható válasz.” – nyilatkozta Müller. „Roppant módon élveztem a versenyt és meg vagyok győződve arról, a rajongók is jól szórakoztak.” Csapattársa, Robin Frijns őrült versenynek nevezte a futamot: „Rosszul kezdtem, fel kellett zárkóznom. A gépkocsi kiemelkedően jó volt. Hatalmas köszönet az Audi és az ABT csapatának.”
Jamie Green a kilencedik helyen zárt, ezzel az angol pilóta pontszerző helyen fejezte be a versenyt annak ellenére, hogy egy ütközés folytán áthajtásos büntetést kapott. Az első napon a jó eredményt követően (második valamint ötödik hely), az Audi Sport Team Phoenix borúsabb napot fogott ki: Mike Rockenfeller (olajfolyás) és Loïc Duval (kicsúszás a kavicságyba) majdnem ugyanabban az időben kellett feladja a küzdelmet a verseny első szakaszában.
Pietro Fittipaldi, a WRT Audi Sport ügyfélcsapatának pilótája második DTM versenyén a leggyorsabb versenykör teljesítésével tűnt ki a mezőnyből.
Az első két futam után az Audi 110 ponttal vezeti a DTM gyártói versenyét, a második helyen álló BMW (93 pont) és a harmadik helyen álló Aston Martin (9 pont) előtt. A csapatok versenyében az Audi Sport Team Abt Sportsline áll az élen. A pilóták küzdelmében Robin Frijns legjobb Audi versenyzőként az összetett második helyen áll, három ponttal lemaradva Marco Wittmann (BMW) és a harmadik helyen álló René Rast előtt.