2022 első felében a BMW Group megduplázta tisztán elektromos meghajtású modelljei mindenre kiterjedő értékesítési eredményét

2022 első felében a BMW Group megduplázta tisztán elektromos meghajtású modelljei mindenre kiterjedő értékesítési eredményét

A BMW Group nemzetközileg 75 891 darab tisztán elektromos meghajtású BMW és MINI modellt árusított 2022 első felében – amellyel az előző esztendő megegyező időszakához viszonyítva több mint megduplázta zéró emissziójú modelljei eladási mutatóját (+110,3%). Ez az eredmény minden kétséget kizáróan alátámasztja a müncheni központú vállalatcsoport elektromos mobilitásra összpontosító stratégiáját és minden kétséget kizáróan tükrözi az ügyfelek tisztán elektromos meghajtású BMW és MINI modelleket övező, kimagasló kíváncsiságát.

„A szakadatlan változó piaci helyzetek ellenére 2022 első felében képesek voltunk több mint megkétszerezni tisztán elektromos meghajtású modelljeink mindenre kiterjedő értékesítési eredményét” – nyilatkozta Pieter Nota, a BMW AG igazgatótanácsának ügyfélélmény, márka és értékesítésért felelős tagja. „Ugyanakkor nem kizárólagosan hálózatról tölthető modelljeink azok, amelyek iránt a Föld minden pontján kimagasló érdeklődést mutatnak ügyfeleink: továbbfejlesztett és fenntartható modellpalettánknak betudhatóan a BMW márka az év első felében nemzetközileg első helyet érte el a prémium gépkocsik mezőnyében” – tette hozzá.

A BMW Group 2022 első felében képes volt tovább növelni piaci előnyét a prémium szegmensben. A január és június közti hat hónapban a vállalatcsoport nemzetközileg 1 160 443 darab új BMW, MINI és Rolls-Royce modellt árusított, amely 13,3 százalékkal marad el a BMW Group korábbi legeredményesebb évének számító 2021 első felében produkált teljesítménytől. A Kelet-Európában kialakult geopolitikai helyzet, a koronavírus-járvány terjedésének megakadályozása érdekében bevezetett, időszakos kínai lezárások és a félvezető alkatrészek elérhetőségének tartós bizonytalansága idén még mindig nagy hatással van minden iparágra.

A BMW a Föld legkeresettebb prémium autómárkájaként zárta a 2022-es esztendő első felét

Csúcstechnológiás portfóliójának és továbbfejlesztett hajtáslánc-technológiáinak betudhatóan a BMW márka az ez évi esztendő első felében nemzetközileg 1 016 541 darab új gépjárműt adott el, amely 13,7 százalékkal alig egy évvel ezelőtt. A BMW 4-es széria modelljei kiváltképp jól teljesítettek, a tavalyi év tükrében több mint másfélszeres értékesítési mutatóval: az 58 805 darab eladott gépjármű 52,1 százalékos növekedésnek felel meg. Októberben érkezik meg a márkakereskedésekbe a modern BMW X1 – a modellsorozat történetében első alkalommal tisztán elektromos meghajtással, BMW 8.0 operációs rendszerrel és BMW Ívelt Kijelzővel –, míg a korszerű BMW 7-es széria novemberi piaci bevezetése a luxusszegmensben fogja tovább élénkíteni a márka iránti keresletet.

A BMW Group célja, hogy 2022-ben újból megduplázza tisztán elektromos meghajtású modelljei értékesítési eredményét

A müncheni központú vállalatcsoport célul tűzte ki, hogy 2022-ben több mint dupla tisztán elektromos meghajtású BMW és MINI modellt nyújtson el, mint 2021-ben. A január és június közt eltelt hat hónap teljesítménye alapján elsőrangú úton halad efelé. A BMW Group zéró emissziójú, innovációs zászlóshajója iránt kimagasló ügyfélérdeklődés mutatkozik, amit a tisztán elektromos meghajtású BMW i4 előrendelései is igazolnak: a modellre csak Európában immáron nagyjából 34 000 rendelés érkezett.

A BMW Group eközben folytonosan bővíti tisztán elektromos meghajtású portfólióját: idén bemutatkozik a BMW i3 (Kínában), a BMW iX1 (a BMW iX1 xDrive30 modell vegyített energiafogyasztása (WLTP): 17,3 – 18,4 kWh / 100 km; előzetes érték, amely hivatalosan még nem lett megerősítve) és a BMW i7 (a BMW i7 xDrive60 modell vegyített energiafogyasztása (WLTP): 18,4 – 19,6 kWh / 100 km; előzetes érték, amely hivatalosan még nem lett megerősítve). A tisztán elektromos meghajtású luxuslimuzin sorozatgyártása július 1-jén kezdetét vette a BMW Group dingolfingi gyárában. Jövőre világpremierjét ünnepli a BMW i5, a zéró emissziójú MINI Countryman és a tisztán elektromos meghajtású Rolls-Royce Spectre is.

Szélsebes ütemben bővülő portfóliójára és permanens ügyfélérdeklődéseire támaszkodva a BMW Group célul tűzte ki, hogy 2025 végére több mint kétmillió darab tisztán elektromos meghajtású modellje guruljon a Föld útjain.

A tisztán elektromos meghajtású Neue Klasse modellgeneráció az évtized centrumában ünnepli világpremierjét, hangsúlyos mértékben fokozva a BMW Group értékesítési teljesítményét. A Neue Klasse modellgenerációban minden adott lesz ahhoz, hogy újabb lendületet nyújtson az elektromos mobilitás térnyerésének, ezáltal tervei alapján a müncheni központú vállalatcsoport már 2030 előtt minden második új gépkocsiját tisztán elektromos meghajtással árusítja ezután.

A 2030-as évek elejétől a MINI modellpalettáján csakis tisztán elektromos meghajtású modellek sorakoznak ezt követően, a Rolls-Royce Motor Cars mindazonáltal 2030-tól tisztán elektromos márkává fejlődik. A nagyvárosi mobilitást megkönnyítő modellek kategóriájában a BMW Motorrad a következő években ugyancsak csakis olyan tisztán elektromos meghajtású modelleket ajánl ezt követően, akárcsak a metropoliszok új elektromos bajnoka, a BMW CE 04.

A BMW i4 M50 modell bevezetésével a BMW M divízió újabb mérföldkőhöz érkezett

A bajor prémiummárka használói folyamatosan rajonganak a nagyteljesítményű sportautókat építő BMW M divízió olyan ikonikus modelljei iránt, mint a BMW M3 és a BMW M4 modellpárosa, aminek hála a BMW M GmbH előrendelési naptára szakadatlan dugig van. 2022 márciusában a divízió nagy sikerrel mutatta be első tisztán elektromos meghajtású BMW M Performance modellváltozatát, a BMW i4 M50 Gran Coupé modellt (vegyített energiafogyasztás (WLTP): 18,0 – 22,5 kWh / 100 km), amellyel a vállalatcsoport 50 éves fennállása újabb mérföldkövéhez érkezett. 2022 júniusában ezt követően elért hozzánk is a BMW iX M60 modell (vegyített energiafogyasztás (WLTP): 22,5 – 24,5 kWh / 100 km) is. A BMW M GmbH a január és június közt eltelt hat hónapban az egész világon 81 198 darab új gépjárműt forgalmazott, amellyel mindössze 2,6 százalékkal maradt el a rekordot jelentő tavalyi esztendő első féléves teljesítményétől. A nagyteljesítményű sportautókat építő divízió az ez évi év második felében is lényeges mérföldkőhöz érkezik, ugyanis novemberben megkezdődik a nemrégiben bemutatott, első BMW M3 Touring sorozatgyártása.

A gokartos vezetési inger tisztán elektromos formája 37 százalékos értékesítési növekedéshez segítette a MINI Cooper SE modellt

2022 első hat hónapjában a MINI nemzetközileg 140 711 darab új gépjárműt biztosított használóinak, amely az előző esztendő megegyező időszakához viszonyítva 10,9 százalékos csökkenés. Emisszió-mentes jövőképe alatt ellenben az angol prémiummárka már most az elektromos mobilitás térnyerésére összpontosítja a figyelmet: az év első felében a MINI az egész világon 18 430 darab MINI Cooper SE modellt (vegyített energiafogyasztás (NEDC): 14,9 – 16,9 kWh / 100 km; vegyített energiafogyasztás (WLTP): 15,3 – 17,6 kWh / 100 km) adott el, amely 37 százalékos fejlődést jelent. Ez maximálisan alátámasztja a MINI vásárlóinak gokartos – és már zéró emissziójú – vezetési inger iránt érzett, osztatlan rajongását. Az exkluzív formanyelv és a utánozhatatlan felszereltség márka által fémjelzett egyedisége idén márciustól a háromajtós MINI-hez, az ötajtós MINI-hez és a MINI Cabrio modellhez megrendelhető Resolute Edition különkiadásban, a MINI Clubman Untold Edition különkiadásban és a MINI Countryman Untamed Edition különkiadásban teljesedik ki, amelyeknek hála még mindig kimagasló a márka modelljei iránt mutatott ügyfélérdeklődés.

A Rolls-Royce Motor Cars közel 7 százalékos értékesítési növekedésről számolt be

A január és június közti hat hónapban a Rolls-Royce Motor Cars nemzetközileg 3 191 darab új luxusautót árusított, amely 6,8 százalékos növekedést jelent az előző esztendő megegyező időszakához képest. Az angol luxusautó-gyártó előrendelései már 2023 végéig érnek, amely ellentmondást nem tűrően példázza minden modell osztatlan népszerűségét. A cég első tisztán elektromos meghajtású modellje, a Rolls-Royce Spectre ebben a pillanatban a sorozatgyártás felé vezető, átfogó tesztprogramot teljesíti. Az újdonság 2023 utolsó negyedévében ünnepli világpremierjét. A Rolls-Royce Motor Cars 2030-tól tisztán elektromos márkává fejlődik, aminek a Spectre lesz az első hírnöke.

BMW Motorrad: az első félév értékesítési mutatói intenzív ügyfélérdeklődést tükröznek

A BMW Group kétkerekű divíziója nemzetközileg 107 555 darab robogót és motorkerékpárt árusított 2022 első hat hónapjában. Az első három hónap magabiztos eladásait a második negyedévben is töretlen ügyfélérdeklődések követték, amelyek eredményeként a BMW Motorrad csaknem megismételte, mindössze 0,1 százalékkal múlta alul a rekordot jelentő tavalyi esztendő megegyező időszakának kimagasló teljesítményét. A divízió sikerének kiindulópontját a lenyűgöző modellpaletta és a megannyi újdonság – akárcsak a tisztán elektromos meghajtású BMW CE 04 – továbbfejlesztett piaci bevezetése adja.

A BMW és a MINI értékesítési eredményei a főbb régiókban

Kínában a BMW Group 378 727 darab BMW és MINI modellt adott el 2022 első felében, amely 18,9 százalékos csökkenés az előző év megegyező időszakához képest. A tisztán elektromos meghajtású modellek értékesítési mutatója mindeközben 74,8 %-kal nőtt.

Az Egyesült Államokban 164 626 darab új BMW és MINI modell talált gazdára január és június közt, amely 10,3 százalékos csökkenésnek felel meg. A helyben készített Sports Activity Vehicle modellek iránt ugyanakkor 8,1 százalékkal nagyobb ügyfélérdeklődés mutatkozott, mint 2021 első felében. Ez szám alapján 92 716 darab új gépkocsit jelent.

2022 első felében 433 989 darab BMW és MINI modell kelt el Európában, ami 13,9 százalékkal marad el a 2021 januárja és júniusa közti teljesítménytől. Németország ebből 124 350 darabbal vette ki a részét, amellyel a BMW Group hazai helyzetekben is riválisai előtt végzett. Az elektromos mobilitás újabb térnyerését Németországban 15 064 darab hálózatról tölthető modell eladása segítette elő, amely 30,8 százalékkal több, mint egy évvel ezelőtt.