Elektromos gépjármű villámtöltő a Nissan Gablini szalonokban

Elektromos gépjármű villámtöltő a Nissan Gablini szalonokban

A Nissan Gablini legmodernebb fejlesztése két korszerű 50 kW-os elektromos gépjármű villámtöltő, ezzel a Gablini autószalonok lett Magyarország legnagyobb magánkézben lévő „e-kúthálózat” tulajdonosa három töltőponttal a főváros környékén. Az M3/M0-ás csomópont mellett amellett Zuglóban átadott CHAdeMO rendszerű gyorstöltővel 15%-kal, 13 helyszínre bővült a fővárosban és vonzáskörzetében elérhető nagyteljesítményű töltőpontok száma. Mindhárom töltő nyilvános, azaz az összes elektromos gépkocsi részére szabadon elérhető nyitva tartási időben.

Az M3-as autópálya mellett azonkívül Zuglóban most átadott 49,8 kW-os CHAdeMO rendszerű töltők a Nissan Magyarország és a Nissan Gablini beruházásban valósultak meg és közel 30 perc alatt 80%-ra töltik egy átlagos, középkategóriás elektromos gépjármű (pl. a legeladottabb típus, a Nissan LEAF) akkumulátorait. Az OpenChargeMap oldal információi alapján Budapesten tizenhárom 40 kW-nál nagyobb kapacitással büszkélkedhető gyorstöltő üzemel, ebből öt használata nem igényel előzetes regisztrációt, emellett díjmentes teljesen (a parkolást is beleértve). A valódi díjmentes töltők 60 százaléka – azaz három villámtöltő ezáltal a Nissan Gablini telephelyein üzemel.

„Három évvel ezelőtt sokan mosolyogtak, mikor is elkezdtünk elektromos gépkocsikat forgalmazni – ma mindazonáltal tisztán elektromos gépkocsikat üzemeltető taxi társaság üzemel Budapesten. Egyre többen ismerik fel, hogy az elektromos járművek ugyanabban az időben biztosítanak környezetkímélő és már középtávon meglehetősen költséghatékony megoldást több problémára. Magyarországon az elsők közt álltunk az elektromobilitás mellé és a kezdetektől forgalmazzuk a Nissan elektromos személy és kisteher gépjárműveit” – mondta Gablini Gábor, a Gablini cégcsoport tulajdonos vezérigazgatója. „Még mindig hiszünk a tisztább jövőben, ezt próbáljuk elősegíteni a korszerű budapesti költségmentes töltőpontokkal is.”

Az elektromos gépkocsik elérték azt a fejlettségi szintet, hogy valódi alternatívát ígérnek a belső égésű motorokkal szemben, folytatta Gablini. 75%-kal alacsonyabb az üzemanyag, emellett 50%-kal a szerviz költsége az elektromos gépjárműveknek – legalábbis az rajtunk keresztül forgalmazott Nissan modellek tekintetében ez a tapasztalatunk. A kormányzat is idejében felismerte a technológiában rejlő lehetőségeket és a Jedlik Ányos Terv keretén belül érdemi segítséget kínál az elektromos közlekedés magyarországi fejlesztéséhez.

Hajdu László XV. kerületi polgármester közölte, hogy most már tizenöt évre tekint vissza a XV. kerület és a Gablini cégcsoport kapcsolata – ekkor épült meg a világon az első Peugeot Blue Box szalon. „Akkor és most is megelőztük a trendeket együtt – most éppen az elektromos töltőállomások kialakításával. A Gablini autószalonok mellett a XV. kerületi önkormányzat is éppen a korszerű villámtöltői helyszíneit jelöli ki a kerületben egy beruházás keretében.”

Karácsony Gergely XIV. kerületi polgármester véleménye alapján a környezetet kímélő elektromos autózás – aminek a megvalósulása nem álom most már – elterjesztésében tett jelentős lépés az aktuális töltőállomás átadása. Zuglót egyidejűleg leírja a terjedelmes átmenő forgalom amellett a zöld felületek nagysága, mindent összevetve kiemelten kardinális a környezet védelme a kerületben. Ezért a zuglói önkormányzat autóparkjának fejlesztésekor felmenő rendszerben bevezeti az elektromos gépjárműk használatát.

„Újabb örömteli nap ez a magyarországi elektromos mobilitás történetében, mivelhogy két újabb töltőponttal gazdagodik az ország töltőhálózata – és mint azt jól tudjuk, az összes villámtöltő számít. Köszönjük Gablini Gábor úrnak az elkötelezettségét és úttörő szerepét az elektromos autózás elterjedésében.

A tisztán elektromos gépkocsik vezető gyártójaként a Nissan jócskán elhivatott egy jól funkcionáló töltőinfrastruktúra kiépítése mellett, mert egy jól kiépített töltőhálózat megalapozza az elektromos járművek elterjedését is. A Nissan máig több mint 220 000 LEAF-et adott el, ezzel ugyanakkor a modell a legnagyobb számban értékesített 100%-ban elektromos gépjármű Magyarországon, Európában és a Földön mindenfelé. A LEAF után a Nissan 2014-ben az e-NV200 kishaszongépjárművel bővítette elektromosautó-kínálatát, amely az NV200 furgon csúcskategóriás csomagterét és praktikumát a Nissan LEAF kifinomult, zéró-emissziós hajtásláncával és rendhagyóan alacsony üzemeltetési költségeivel vegyíti – egy nagyszerű partner a városi áruszállítsában. 2015 szeptemberétől ugyanakkor a modell 7 üléses Evalia kiadása szintén rendelkezésre áll mely a városi személyszállítást forradalmasítja” nyomatékosította Horváth Gergő, a Nissan magyarországi PR és Marketing menedzsere.

A két korszerű töltőpont létesítésével most már a Nissan Gablini mindhárom autószalonja mellett díjmentesen elérhető a valódi gyorstöltő szolgáltatás nyitva tartási időben és ezzel Pest felzárkózott a főváros budai oldala mellé a töltőpontok tekintetében. Különösen forgalmasnak ígérkezik az M3-as és M0-ás autópályák csomópontjában kialakított modern töltő, mivel ez az egyetlen gyorstöltő a körgyűrű mentén.