A Netflix 26,3 milliárd dollár költ főként saját tartalmak előállítására a következő nyolc évben

A Netflix 26,3 milliárd dollár költ főként saját tartalmak előállítására a következő nyolc évben

Iparági elemzés alapján a Netflix a következő nyolc évben 26,3 milliárd dollárt (8000 milliárd forintot) fordít tartalomfejlesztésre, főként saját tartalom előállítására.

A Netflix, a legnagyobb átfogó streamingszolgáltató az internacionális színtéren kibontakozó konkurenciaharcban 17,3 milliárd dollárt (5200 milliárd forintot) fordít tartalomelőállításra 2020-ban, és új befektetései 2028-ig elérik a 26,3 milliárd dollárt – idézte a The Hollywood Reporter a BMO Capital Markets szórakoztatóipari elemzője, Daniel Salmon előrejelzését.

Az elemző alapján a Netflix maradt a vezető teljes körű streamingszolgáltató, és a várakozások alapján növekedése folytatódik. Például Indiában és Japánban is megveti a lábát.

Míg az Apple TV+, a Disney+ és egyéb streamingszolgáltatók előretörése is megfigyelhető, az elemző alapján ennek “streamingháborúként” való értékelése téves, mivel a szektor előretörésének sok nyertese lehet.

A konkurencia viszont érzékelhetően nő, a streamingarénába belépő Facebook Watch, az Apple és a YouTube ugyancsak nagyfokú összegeket fordít a saját tartalmakra, ugyanakkor a WarnerMedia HBO Max, a Comcast Peacock és a Disney+ szolgáltatás is versenytársa a Netflixnek.

A streamingóriás ugyanakkor internacionális partnerkapcsolatai fejlesztésével is növeli piaci részesedését: a közelmúltban kötött hosszú távú megállapodást a Nickelodeonnal animációs tartalmakra, többéves és több produkcióra szóló megállapodást a Trónok harcát jegyző David Benioff-fal és Dan Weiss-szel, mitöbb hároméves szerződést a vezető dél-koreai médiavállalattal, a CJ ENM konglomerátummal eredeti tartalmak előállításáról és válogatott műsorok forgalmazásáról.

mti